Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Dünya Bankası’nın Türkiye’ye yönelik sağladığı 400 milyon euroluk ek finansmanı değerlendirdi. Şimşek, bu kaynakla yenilenebilir enerji yatırımlarını destekleyerek enerji dönüşümünü hızlandıracaklarını ifade etti.
Yeşil dönüşümün Türkiye için kaçınılmaz bir gereklilik olduğunu belirten Şimşek, son 23 yılda enerji ithalatının 1,1 trilyon dolara ulaştığını vurguladı. Yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarının payını artırarak dışa bağımlılığı azaltmayı hedeflediklerini söyledi.
Ayrıca, bu finansmanın uzun vadeli ve uygun koşullarda olduğunu belirten Şimşek, dayanıklılığı artırmak için yenilenebilir enerji yatırımlarını desteklediklerini ifade etti.
Dünya Bankası, Türkiye’nin yenilenebilir enerji pazarını genişletmek ve rüzgar enerjisi ile ticari ölçekli batarya depolama projelerine destek vermek amacıyla bu ek finansmanı onayladığını duyurdu.
